Motionisthold og Golden Age 2021/2022

Holdturnering for motionister og veteraner

FTK deltager i uden og indendørs i holdturnering arrangeret af Tennis Øst der repræsenterer tennisklubber i København og på Sjælland.

FTK stiller med hold i følgende rækker motionist (åben for alle) +40, +50 og Golden Age (+60)

Motionistrækken

Der spillers kun doubler: 3 herredoubler, 1 damedouble og 2 mixdoubler. Der skal som minimum bruges 4 herrespillere og 2 damespillere. Der anvendes samme program såvel ude som indendørs.

Rækken er åben for alle spillere og er beregnet til motionistspillere, der ikke spiller på veteran hold. Traditionelt varierer styrken hos modstanderne meget og det kræver en del spilleerfaring min. 5-10 år samt nogen deltagelse i interne FTK arrangementer for at matche niveauet i motionist rækken. Udendørs gennemføres kampene typisk på hverdagsaftener med spillestart kl.18. Indendørs gennemføres kampene typisk fredag, lørdag og søndag aften.

Holdleder: Claude Hoff

Golden Age

Rækken er åben for alle spillere og er beregnet til motionistspillere +60, der ikke spiller på veteran hold. Traditionelt varierer styrken hos modstanderne meget og det kræver en del spilleerfaring min. 5-10 år samt nogen deltagelse i interne FTK arrangementer f.eks. formiddagstennis. Udendørs og indendørs gennemføres kampene typisk på formiddage.

Holdlederen er ansvarlig for udtagelse af det specifikke hold.

Holdleder: Peter Graah, Frank Bengtson

Veteran + 40 og +50

Udendørs spilles 3 herresingler, 1 damesingle, 2 herredoubler, 1 mixdouble og 1 damedouble. Der skal minimum bruges 4 herre og 2 damer.

Indendørs 2 herresingler, 1 damesingle, 1 herredouble og 1 mixdouble. Der skal minimum bruges 3 herrer og 1 dame.

For +40 rækken gælder at rækken er kun åben for tidligere turneringsspillere.

For +50 rækken kræves minimum 10-15 år spilleerfaring, deltagelse i interne FTK arrangementer eller på motionistholdet.

Interesserede kan henvende sig til holdlederen inden sæsonstart, der er ansvarlig for at udarbejde en styrke rangeret liste af potentielle deltagere. Holdlederen er ansvarlig for udtagelse af det specifikke hold. Der bestræbes at sætte det stærkeste hold blandt de tilgængelige spillere.

+40 holdleder: Signe Verstere

+50 holdleder: Carsten Ildor

Afbud

Holdlederne gør et stort arbejde for at koordinere holdene. Det er derfor uhyre vigtigt at man respekterer dette og prioriterer deltagelse i holdkampe hvis man har meldt sig således at afbud så vidt muligt undgås. Vi har oplevet for mange gange meget sene afbud hvilket stiller holdlederen i en meget svær situation.

Gennem menupunktet ”Tilmelding til træning/events” klubmodul .

Motionistudvalget/ Lars-Peder

31.03.2022
15.09.2021 kl. 12.00 - 30.04.2022 kl. 12.00
Tennishal hjemme og ude